סינון אתרים בסיסי

מה קורה כשרוצים לסנן תוכן גס או פוגעני ברשת הביתית או במשרד הקטן, אבל לא רוצים לעשות מינוי לאינטרנט רימון ולמקבילות שלו? משתמשים בשירות של openDNS. זה לא יסנן לכם תוכן מתוך האתר אבל זה ימנע פאדיחות גדולות עם אתרי פורנו והימורים.

בעולם סינון התכנים ישנן שתי גישות עיקריות : סינון תוכן ספציפי וסינון אתר שלם. סינון תוכן ספציפי משמעותו סינון חלק בעייתי מתוך אתר שרוצים בנוכחותו, לדוגמא, הסתרת תמונה של דוגמנית מאתר חדשות. לעומת זאת, סינון אתר שלם משמעותו הפיכת אתר שלם ללא לגיטימי וחסימת הכניסה אליו לחלוטין

שני הפתרונות עונים על צרכים שונים של האוכלוסייה ואין בהם טוב יותר או פחות אלא יתרונות וחסרונות. בכל מקרה, המדריך הבא יעזור לכם עם סינון של אתרים שלמים. או אם לומר זאת במילים אחרות: openDNS לא יגן על מי שהולך לחוף הרחצה הנפרד של הדתיים, אבל כן ימנע מכם לטייל ולהגיע בטעות לחוף הנודיסטים. 
מוכנים? אז קדימה – יוצאים לדרך… 

בשביל להטמיע את הפתרון של OpenDNS נצטרך גישה לראוטר הביתי (או המשרדי) וידע מסוים בקריאת אנגלית. אם יש לכם ראוטר של בזק זה יהיה קל יותר, ואם יש לכם ראוטר שקניתם לבד – אני מקווה שאתם יודעים לתפעל אותו. בכל מקרה, תמיד תוכלו להזמין טכנאי לעבודה של 20 דקות הגדרה מחדש (כולל בלתמ"ים). 

אם כך, שלב ראשון הוא: כניסה לראוטר שלכם באמצעות שם משתמש וסיסמה. בראוטרים של בזק, כתובת הראוטר היא http://10.0.0.138 , שם המשתמש הוא Admin והסיסמה היא Admin (שימו לב לאות A הגדולה) 

מסך הכניסה לראוטר בזק

השלב הבא הוא איתור הגדרות ה DNS בתוך הראוטר שלכם, בדרך כלל הם יופיעו תחת קטגורייה Advance ואז DNS או תחת קטגוריית WAN, תלוי בסוג הראוטר. 

בהגדרות ה DNS יש לרשום את שני שרתי ה DNS של שירות openDNS. כתובת של שרת היא מחרוזת של ארבעה מספרים עם נקודה מפרידה ביניהם, והמספרים שאותם צריך להגדיר בראוטר שלכם הם המספרים הבאים: 
208.67.222.222
208.67.220.220

לאחר שהגדרתם את הכתובות האלה, לחצו על SAVE או על APPLY או על OK (תלוי במה רשום לכם שם) ולאחר מכן מומלץ לבצע הפעלה מחדש לראוטר (לנתק מהחשמל ולהחזיר) וגם למחשבים. 

הגדרות DNS בראוטר בזק

לסיכום: דבר ראשון צריך לזכור שהפתרון המובא כאן איננו מונע ממך או מילדך להיתקל בתמונות עירום או חצי עירום שמוצגות לא מעט באתרים לגיטימיים כמו אתרי חדשות ואתרי שיתוף תמונות וכדומה. הפתרון הזה מונע מכם להגיע בטעות לאתרי פורנו, הימורים, האקרים, משחקים מיניים וכדומה. 

דבר שני, הפתרון המובא כאן קל לעקיפה, וכיוון שכך הוא מתאים להגן על התמימים ועל המאותגרים טכנולוגית. אלה שמעוניינים בכל מקרה להגיע לתכנים האלה – יגיעו אליהם. 

דבר שלישי, מומלץ מאוד לקרוא את כתבת הטיפ המשלימה – כיצד להתקין על דפדפן כרום חוסם פרסומות. 

איך תדעו שזה עובד? אם תנסו להיכנס לאחד מהאתרים המפוקפקים תקבלו את ההודעה שבתמונה כאן ליד. 

ניתן לשתף את התוכן, ולהשאיר תגובות. 

מקורות משלימים:
– אתר האינטרנט הראשי של openDNS
רשימת ראוטרים וכיצד ניתן להגיע להגדרות ה DNS שלהם 

 

חסימה של אתר פורנוגרפי